Toolkit Primair Onderwijs – Hoe ziet liefde er uit?

Met deze toolkit kunt u met uw leerlingen in gesprek over onderwerpen waar jullie normaal niet snel over praten. Ook gaan de leerlingen aan de slag met labelen en ervaren wat een stereotype beeld kan doen. Ook is er een rollenspel over homoseksualiteit en uitsluiting.

klik hier voor de toolkit

Toolkit Primair Onderwijs – Beoordeel een boek nooit a.d.h.v. de kaft

Deze toolkit gaat over vooroordelen, hoe vooroordelen werken, over uitsluiten en over hoe je daar mee om kan gaan.

Hij bestaat uit twee oefeningen en duurt in totaal een uur.

klik hier voor de toolkit

 

Toolkit Voortgezet Onderwijs – Meer dan het vooroordeel

Deze toolkit gaat over vooroordelen, over mannelijkheid en vrouwelijkheid én over hoe het is als je lijf (M/V) niet klopt bij je identiteit (V/M).

De toolkit bestaat uit twee oefeningen en duurt ongeveer een uur.

klik hier voor de toolkit

 

Tienermeisje kijkt somber

Toolkit Voortgezet Onderwijs – Veroordeel vooroordelen

Deze toolkit faciliteert een gesprek over minder gangbare onderwerpen, en u gaat aan de slag met vooroordelen en met een rollenspel over wat te doen tegen uitsluiting.

De toolkit, 3 oefeningen, neemt 2,5 uur in beslag, maar is op te delen in losse lessen.

klik hier voor de toolkit

Toolkit Voortgezet Onderwijs – De mensenbieb

Leerlingen komen in contact met mensen waar ze normaal niet mee in contact komen. Deze mensen delen hun bijzondere verhaal.

Deze toolkit is een wat andere dan de rest. Hij vergt wat meer voorbereiding en duurt een dagdeel.

klik hier voor de toolkit

Toolkit Voortgezet Onderwijs – Maak het verschil

Dit is een toolkit met drie oefeningen. De eerste helpt je met de klas in gesprek te gaan over lastige onderwerpen, de tweede gaat over stereotypering en labels en de derde werkt in op het inlevingsvermogen in iemand die niet hetero is.

De drie oefeningen duren samen 150 minuten.

klik hier voor de toolkit

Toolkit Voortgezet Onderwijs – Voordeel zonder vooroordelen

Deze toolkit gaat, de naam zegt het al, over vooroordelen. Hij bestaat uit twee oefeningen, waarbij leerlingen in groepjes aan de slag gaan met (het effect van) stereotypering en labels.

klik hier voor de toolkit